top of page

איך להיבחר מתוך מאות - 6 טיפים לכתיבת קורות חיים


שלחתי כבר מעל 100 קורות חיים ואף אחד לא חזר אליי. מוכר לכם ?

בעידן בו התחרות על כל משרה היא כה גדולה, קורות החיים שלכם מונחים כמו סיכה אחת בתוך ערימת סיכות על שולחנה של המגייסת. זה מתסכל אבל לא בלתי אפשרי. ברגע שתתאימו עצמכם למצב, ותבינו שקורות חיים הם מסמך שיווקי כל עניין ודבר, כבר עשיתם חצי דרך.

במירוץ הזה למשרה הנכספת אין זה מספיק שתהיו בעלי מקצוע מעולים. מי ש"קונה" אתכם רוצה לדעת שאתם באמת כאלה. כתיבת קורות חיים נכונה, תוביל אתכם לשלב הבא והמיוחל - ראיון העבודה. ואתם, חייבים לבדל את עצמכם מאחרים.

אז הנה 6 הטיפים שיעזרו לכם להתקדם לראש הערימה:

  1. נראות - בשלב הזה, כשעדיין מסמך בגודל A4 הוא הפנים שלכם ומייצג אתכם , חשוב שיראה מקצועי. עימוד, אורך המסמך, קווים, הדגשות ועוד. חשוב שכל אחד מהאלמנטים יהיה במקום הנכון ובמידה הנכונה. אחרת איך ייקחו אתכם ברצינות ?

  2. שיווק ומכירה - ציינתי בפתיח שקורות חיים הם מסמך שיווקי, ולכן עליו להיכתב באופן שיווקי, כך שללקוח הפוטנציאלי שלכם (מנהלת הגיוס במקרה הזה), יהיה קל להבין שזה בדיוק מה שהיא מחפשת. ראשית עליכם לבחון ולחקור מה היא מחפשת. לאחר מכן להראות לה שזה בדיוק מה שאתם.

  3. כתיבה עניינית - נכון, אתם צריכים למכור את עצמכם אבל זהירות. מכשול ! הכתיבה צריכה להיות עובדתית עד כמה שאפשר ופחות שירי הלל לעצמכם. הרי מנהלת הגיוס לא מכירה אתכם, והיא יכולה להתייחס לעובדות בלבד. זכרו קורות חיים זה ההזמנה להצגה, לא ההצגה עצמה. בראיון העבודה תהיה לכם הזדמנות לתת את כל ה SHOW.

  4. שפה - שפת קורות החיים צריכה להיות בהתאמה למשרה. יתכן שאתם צריכים לכתוב קורות חיים בשפה אחרת, או עולים חדשים שצריכים לכתוב בעברית. עדיין, זה לא תירוץ לשגיאות כתיב ושפה בינונית. אם צריך אל תתביישו ותעזרו במישהו שזו שפת האם שלו.

  5. רלוונטיות - כן, תעבירו את קורות החיים שלכם תספורת. אם יש דברים שעשיתם בעבר שאינם רלוונטיים למשרה המוצעת, תורידו. נכון, זה שלכם ואף אחד לא ייקח את זה מכם, אבל בשלב הזה, זו אינפורמציה מיותרת.

  6. בהירות - לפעמים לכם ברור לגמרי מה עשיתם ואת כל עולם המושגים והתוכן של המשרה שלכם. בצד השני יושבת לעתים נציגה הממיינת את קורות החיים שלכם אבל אינה באה מתחום המקצוע שלכם. קורות חיים שלא יהיו מובנים לה, יועברו לתחתית הערימה. ולכן, ספרו על התפקיד שלכם בצורה מדויקת וברורה במונחים של עשיה, ופחות במונחים שאתם מכירים מהענף או ממקום העבודה הקודם.

בהצלחה !


פוסטים אחרונים
עקבו אחריי
ברשתות החברתיות

לינקדאין

אימון עסקי

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Facebook Social Icon

אימון תעסוקתי

bottom of page