top of page

מי מפחד מראיון עבודה


מי שקיבל כאבי בטן בדרך לראיון העבודה, או לא ישן בלילה טוב, מי שהתייעץ עם מיטב המומחים והתכונן שעות מול המראה, ובסוף דקה לפני הראיון שכח הכל, מי שראיון עבודה מלחיץ אותו - המאמר הזה בשבילו.


חיפוש עבודה הוא דבר מתיש. וסוף סוף הגיע הרגע שבחרו בכם מכל מאות קורות החיים ואתם הולכים לראיון עבודה. זה רגע משמח מאוד, אבל אתם יודעים שזה הרגע הקובע, עברתם את השלבים שלפני וזה הרגע שבו אתם צריכים למכור את עצמכם, פנים אל פנים. אתם יודעים שאתם טובים ומקצועיים, אבל הראיון מפיל אתכם. רגע שכזה מזמן המון מתחים, וחששות. אבל ! עם כל הכבוד לחששות זה ה- Money time שלכם וזה הזמן להיות במיטבכם. אז איך עושים את זה ? טוב ששאלתם. כמה טיפים ל"הגעה ברגיעה" לראיון העבודה:

  1. למדו על החברה שאתם הולכים להתראיין בה. היכרות עם המקום אליו אתם הולכים להגיע, תתן לכם הרגשה של משהו מוכר, לא זר ותפחית את הפחד מפני ה"לא נודע".

  2. למדו את הדרכים בהם ניתן להגיע למקום בו תתראיינו. אם אתם בודקים בוויז, תבדקו בשעה שאתם אמורים לצאת בזמן אמת, בדקו מקומות חניה בקרבה, אפילו שלמו לחניון בלי עצבים מיותרים על חיפוש מקום חניה. כך תגיעו אל הראיון רגועים ובזמן.

  3. אם יש לכם אפשרות, תתקלחו ממש לפני שאתם יוצאים לראיון. מקלחת טובה עם מים פושרים מרגיעה את הגוף, את הנשימות, ומפחיתה חרדה.

  4. תתכוננו לשאלות שתשאלו - אבל לא ביום הראיון. חשוב שתגיעו מוכנים, ורצוי עם כל השאלות הכי קשות שתמיד קשה לכם לענות עליהם, אבל תהליך ההכנה מוציא המון אנרגיות בחשיבה ותכנון ומשום שיום הראיון צריך להיות יום נטול מתחים, זה לא הזמן.

  5. בדרך לראיון תאזינו למוזיקה שעושה לכם שמח. תשירו גם. המוזיקה תעלה לכם את מצב הרוח, תפחית את החרדה. המוח יגיב בהתאם, ותגיעו עם אנרגיות מעולות ולראיון ויכולת ריכוז גבוהה יותר.

  6. בצעו "אתחול" לעצמכם. כן, כמו מחשב, יש לרענן את המערכות שלנו. ממש לפני הכניסה למקום הראיון עצמו. שבו במקום שקט (אפילו ברכב), עצמו את העיניים, הכניסו אוויר מהאף, והוציאו מהפה. לאחר כמה נשימות בהם אתם מרגישים שהגוף נרגע, פתחו את העיניים ותשאלו את עצמכם 2 שאלות: הראשונה - איך אתם מרגישים ? אם עניתם שאתם מתרגשים למשל, זה לגיטימי אבל המודעות שלכם לנושא תפחית את המתח. השאלה השנייה - היא מה אתם רוצים להביא מעצמכם לראיון הזה ? למשל, מקצועיות, אישיות כובשת, בטחון וכיוצ"ב. אין הגבלה. כל מה שאתם רוצים תביעו בקול. כך המוח שלכם והגוף יהיה מכוון למה שזימנתם לעצמכם.


בהצלחה גדולה !




פוסטים אחרונים
עקבו אחריי
ברשתות החברתיות

לינקדאין

אימון עסקי

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Facebook Social Icon

אימון תעסוקתי

bottom of page